Folder botversterkende medicatie thuis

Toediening zoledronine infuus in de thuissituatie

Samen met uw arts of verpleegkundig specialist is de mogelijkheid besproken om zoledronine thuis toegediend te krijgen. Naar aanleiding van het gesprek met uw arts of verpleegkundig specialist, ontvangt u deze patiënteninformatie.
Een gespecialiseerde verpleegkundige van Allerzorg verzorgt de toediening in de thuissituatie. U wordt hiervoor aangemeld. De toediening gebeurt in nauwe samenwerking met uw arts en de verpleegkundigen van Allerzorg.

Allerzorg

Allerzorg heeft veel ervaring op het gebied van ziekenhuis verplaatste zorg; dit betekent dat zij o.a. gespecialiseerd zijn in medisch specialistische zorg en infuustherapieën bij de patiënt thuis. De verpleegkundigen zijn zeer ervaren en zijn getraind in het geven van gepaste begeleiding en ondersteuning in thuissituaties. De verpleegkundigen werken volgens een protocol dat is afgestemd en goedgekeurd door de medische staf van het ziekenhuis.

Werkwijze

Nadat u bent aangemeld door uw arts of verpleegkundig specialist wordt u binnen enkele dagen gebeld door een planner van Allerzorg. Er wordt dan een datum en tijd met u afgesproken voor de toediening bij u thuis. De verpleegkundige wordt uw vaste aanspreekpunt voor alles wat uw zorg in de thuissituatie betreft.

De verpleegkundige neemt alle materialen voor het infuus en de medicatie mee.  

Bij het bezoek van de verpleegkundige wordt zoledronine toegediend. U hoeft hiervoor geen speciale voorzorgsmaatregelen te nemen. Wel moet de verpleegkundige de gelegenheid hebben haar handen te wassen en de ruimte hebben om de toediening voor te bereiden.

De toediening thuis duurt, net als in het ziekenhuis, ongeveer 20 minuten. Allerzorg plant voldoende tijd met u om vooraf het infuus te prikken, alle voorbereidingen te treffen, en om achteraf het infuus weer te verwijderen en alle gebruikte materialen en afval weer op te ruimen.

Terugkoppeling

De verpleegkundige schrijft bij bijzonderheden een verslag dat voor uw behandelaar beschikbaar is. Uw arts blijft dus op de hoogte van uw situatie. De verslagen worden ook opgenomen in uw medisch dossier in het Bravis ziekenhuis.

Klachten en bijwerkingen 

Zie de folder Zoledroninezuur voor meer informatie over eventuele bijwerkingen.

Indien er na de toediening klachten en/of bijwerkingen optreden kunt u contact opnemen met uw verpleegkundig specialist of behandelend arts . Als u vragen heeft omtrent de planning van de thuistoediening neemt u contact op met Allerzorg, tel 088-5723705